Terug naar overzicht

Foto 3 — Benauwde wereld. — Coby de Jong.
Deze foto doet wat mij betreft aan alle criteria. Het is een straatfoto waarop ook een deel van de omgeving staat en ook duidelijk een verband heft met corona. Door alleen kleur te laten in het mondkapje valt dit direct op en vallen storende kleuren weg uit de foto. Het afbakenen van het mondkapje had aan de bovenrand wat beter gekund, nu staan daar wat cirkel delen die te zien zijn als de foto op ware grootte wordt bekeken. Mooi gebruik van de diepte scherpte, het model komt los van de onscherpe achtergrond.
Deze foto had iets breder gemogen. Dat je nog iets meer van de zijkanten ziet.
En misschien 1 stapje naar achteren. Geeft wel een beeld van de coronatijd.
er op uit tijdens corona. Inderdaad benauwd met een masker op maar het is de enige manier om “Veilig” over straat te gaan als oudere en kwetsbare mensen.
goed gezien. Mooi in zwart wit gezet. Geeft iets extra ’s aan de foto.
Mooie foto , hier is aandacht aan geschonken omdat deze vrouw in zwart-wit is met uitzondering van haar mondkapje.
Verdient mijn stem dubbel en dik.
Foto 1 — Alles Dicht , Pleinen Leeg. — Ad Nieuwlaat. —
Ik zie een heel mooi gebouw
Corona?
Deze foto had ook op een zondagmorgen gemaakt kunnen zijn.
Duidelijk een straatfoto maar die kan ook op zondagochtend vroeg gemaakt zijn. Dan zijn de meeste pleinen en straten ook leeg en is ook alles dicht met weinig tot geen mensen op straat. Niet typisch een corona foto. Foto had iets beter onthoekt kunnen zijn, want de verticale lijnen aan de rand van de foto lopen aan beide kanten iets naar binnen toe. Jammer dat de lucht geen tekening heft, waarschijnlijk een grijze dag.
Mooi gebouw maar dit is niet specifiek over coronatijd.
Ik kan niet zien of deze foto iets heeft met corona. Deze foto kan ook op zondag morgen gemaakt zijn. Dan is ook alles leeg en gesloten
Mooie foto maar niets te zien van Corona.
Foto 2 — Coronavuilnisbak. — Wim Goverde. —
Hier zie ik de Coronatijd wel in
Maar niet echt creatief.
Platte foto.
Duidelijk een foto uit de corona tijd maar net geen straat foto. Op een straatfoto verwacht ik meer omgeving te zien terwijl dit meer een detail is. Mooi van scherpte, goed contrast. Eenvoudig in kleur opbouw. Liet iedereen zijn mondkapjes maar zo netjes achter, vaak vind je ze terug naast de afvalbak of ver daar vandaan.
De vuilnisbak. Goede weergave van de coronatijd. Mondkapjes goed scherp.
dit heeft duidelijk met corona te maken. Er worden heel wat maskers weggegooid en op deze foto liggen ze in de prullenbak wat niet overal gebeurt
Goed gezien van de maker
Foto 3 — Benauwde wereld. — Coby de Jong. —
Deze foto doet wat mij betreft aan alle criteria. Het is een straatfoto waarop ook een deel van de omgeving staat en ook duidelijk een verband heft met corona. Door alleen kleur te laten in het mondkapje valt dit direct op en vallen storende kleuren weg uit de foto. Het afbakenen van het mondkapje had aan de bovenrand wat beter gekund, nu staan daar wat cirkel delen die te zien zijn als de foto op ware grootte wordt bekeken. Mooi gebruik van de diepte scherpte, het model komt los van de onscherpe achtergrond.
Deze foto had iets breder gemogen. Dat je nog iets meer van de zijkanten ziet.
En misschien 1 stapje naar achteren. Geeft wel een beeld van de coronatijd.
Mooi dat je hem zwart wit hebt gemaakt met alleen het mondkapje in kleur. Voor mij de nr. 1
er op uit tijdens corona. Inderdaad benauwd met een masker op maar het is de enige manier om “Veilig” over straat te gaan als oudere en kwetsbare mensen.
goed gezien. Mooi in zwart wit gezet. Geeft iets extra ’s aan de foto.
Mooie foto , hier is aandacht aan geschonken omdat deze vrouw in zwart-wit is met uitzondering van haar mondkapje.
Verdient mijn stem dubbel en dik.
Foto 4 — Eenzaam en verlaten. —Wilma Maas. —
Leeg terras had ook op een zondagochtend gemaakt kunnen zijn.
Hetzelfde commentaar als bij foto 1, kan op elke willekeurige zondagochtend gemaakt zijn. Geen corona relatie in de foto. Er is geen echte blikvanger in de foto aandacht wordt getrokken door de blauwe parasols en de stapels stoelen op de voorgrond. Er zit een heel klein beetje bewegingsonscherpte in de foto. Het Is niet storend als de foto beeldvullend wordt bekeken maar bij vergroting valt het op.
Erg druk. Hoeft niet specifiek in de coronatijd te zijn gemaakt. Dit zie je ook op andere tijden.
deze titel kan ook bij de vorige foto passen. Vind dit ook niet echt corona uitstralen.
Het is wel eenzaam en verlaten maar mist de link naar Corona.
Foto 5 — Zelfs de Tullepetaon heeft een mondkapke aan. — Toon Erkelens.—
Coronatijd is te zien.
Als het hierom gaat vind ik dit de aardigste foto.
Deze foto heeft wel corona verband maar is niet direct een straatfoto, daarvoor staat er te weinig omgeving op naar mijn mening. De vignet ring (donkerte in de hoeken) en de bomentakken hebben voor mij geen toegevoegde waarde en leiden af van het onderwerp. Volgens mij wordt de compositie ook iets beter als het rechtse deel van de foto wordt afgeknipt zodat de takken er niet meer opstaan. Een mooie belichting zonder over straling van de lucht en toch tekening in de donkere partijen.
Erg leuke foto. Ikzelf zou de schaduwen iets ophalen zodat hij ietsjes lichter werd. Erg leuk
gezien. Ook mooi scherp. Ook een echte coronafoto.
Leuk gevonden en voldoet aan de opdracht. Het is niet echt een spannende foto maar is wel goed gevonden.
De figuur komt een beetje donker over.
Mooie foto voldoet aan het thema
Belichting is mooi en vanuit goed standpunt gemaakt
Goede tweede van deze vijf foto,s


